26.6.10

Γειά σας

Μείνετε ήσυχοι φίλοι μου
μείνετε ήσυχοι
Φεύγω
με σας μες στην καρδιά μου
με τον αγώνα πάντα στο νου μου
Μείνετε ήσυχοι,
φίλοι μου, φίλοι μου
μείνετε ήσυχοι.
Δε θέλω να σας δώ στην προκυμαία
αράδα-αράδα σαν πουλιά στα καρτ-ποστάλ.
Δε θέλω να σας δω με μαντήλια στα χέρια.
Οχι, όχι αυτό.
Βλέπω τον εαυτό μου ολάκερο
μες στα μάτια των φίλων μου.
Ω, φίλοι μου
αδέλφια μου του αγώνα
συντρόφια της δουλειάς.
Γειά σας. Ούτε λέξη.
Οι νύχτες θα σπρώξουν το μάνταλο της πόρτας.
Τα χρόνια θα υφάνουν τον ιστό τους πάνου στα παράθυρα.
Κ' εγώ θα τραγουδάω πάντα σαν τραγούδι του αγώνα
το τραγούδι της φυλακής.
Θα ξαναϊδωθούμε φίλοι μου
ναι, θα ξαναϊδωθούμε
Θα χαμογελάσουμε μαζί στον ήλιο
θ' αγωνιστούμε δίπλα-δίπλα.
Ω, φίλοι μου
αδέλφια μου του αγώνα
συντρόφια της δουλειάς.
Γειά σας.

ΝΑΖΙΜ ΧΙΚΜΕΤ
Μετάφραση Γιάννης Ρίτσος.

6 σχόλια:

Μαρια Νικολαου είπε...

ΥΠεροχες λέξεις. Γεμάτες αγάπη πόνο και πατρίδα...

Ρένα είπε...

Ναι Μαρία μου είναι πράγματι υπέροχος ο Χικμέτ και δένει πολύ όμορφα με τον καιρό μας. Δεν βρίσκεις;

Βασίλης είπε...

Ρένα Καλημέρα
Καλώς Σε βρίσκω κι «εδώ» στα Πολιτικά

Πολύ όμορφος Αποχαιρετισμός σε Συντρόφους,…

Αφήνω κι έναν διαφορετικό αποχαιρετισμό, από Έναν Ξεχωριστό Αιρετικό Σύντροφο Ποιητή
_ που δυστυχώς απευθύνεται κι αυτός σε άλλους «συντρόφους» καρεκλοκενταύρους,…

Θα σας αφήσω…

Θα σας αφήσω όλους σας να ωρύεσθε
Ή ν’ ακουμπάτε ήρεμοι το κεφάλι σας στο παράθυρο-
Θα σας αφήσω να πιέζεστε στα σκαλιά
Κι άξαφνα κει να μαρμαρώνετε
Ανίδεοι για τις πράξεις σας-
Θα σας αφήσω να τρέχετε.
Εγώ ανάμεσα σε ξερά δέντρα και τάφους
Με τη σημαία μου ένα κουρέλι
Με άνεμο και χωρίς άνεμο
Ανάμεσα στο αβέβαιο πλήθος σας
Θα περιφέρομαι μόνος-
Ένας φλογερός πρίγκιπας-μάγος.


Η ώρα πλησίασε. Θα γκρεμιστούν οι ναοί.
Δεν υπάρχει φωτιά στην καρδιά σας.
Εγώ
ένδοξος
γράφω
σε όλα τα όνειρά σας :
Ελευθερία.


ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΤΣΑΡΟΥ_ ΚΑΤΑ ΣΑΔΔΟΥΚΑΙΩΝ



Κι αλήθεια πόσο αληθινοί και οι δύο,…

Ρένα είπε...

Τι όμορφο Βασίλη το πέρασμα σου από
τούτο εδώ το σπιτικό μου όπου είναι
μια κατάθεση ψυχής για τους αγώνες
τόσων και τόσων συντρόφων που έδωσαν
τη ζωή τη δική τους και συχνά και των
οικογενειών τους για μια καλύτερη ζωή. Και δες Βασίλη φιλέ μου που γύρισαν την ανθρωπότητα, πίσω στο Μεσαίωνα.Εξαιρετικό το ποίημα
του Μ.ΚΑΤΣΑΡΟΥ που μου έστειλες. Ενα όμορφο απόγευμα σου εύχομαι Δάσκαλε.

Νimertis είπε...

εξαιρετικός πάντα ο Χικμέτ... μπράβο Ρένα... τούτο το ιστολόγιο αντιστέκεται στην ισοπέδωση και στη λήθη... να σαι καλά!

Ρένα είπε...

nimertis
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και για το πέρασμά σου από αυτό το Ιστολόγιο.Οφείλουμε όλοι ανάλογα με τις δυνατότητες μας να αντιστεκόμαστε.